Tukea vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten harrastukseen

6.3.2021

7-15-vuotiaille vähävaraisten perheiden lapsille ja nuorille on mahdollista hakea avustusta harrastuskuluihin. Yhteys Keminmaan kunnan hyvinvointiohjaajaan Emma Kuoksaan, niin saatte kuitattua lapsen tai nuoren jäsenmaksun (60-70€). Alla kunnan tiedote asiasta sekä Emma Kuoksan yhteystiedot

--

TIEDOTE - vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten liikunnan harrastuksen tukemisesta

Lapin aluehallintavirasto on myöntänyt Keminmaan kunnan vapaa-aikapalveluille erityisavustusta vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten liikunnan harrastuksen tukemiseen vuodelle 2020 - 2021. Avustuksen avulla tuetaan lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen aloittamista/jatkamista perheen taloudellisesta tilanteesta riippumatta.

Avustuksella tuetaan vähävaraisten perheiden 7-15- vuotiaiden lasten tai nuorten liikunnan harrastamisen perustoimintaa; jäsen- ja/tai kausimaksuja. Perustoimintaa on lasten tai nuorten viikoittainen harrastaminen yhdistyksen ohjatussa liikuntatoiminnassa. Erityisesti on huomioitava, että avustuksen kohteena olevan liikuntaharrastuksen perustoiminnan tuki ei ylitä 50 euroa kuukaudessa yhtä lasta tai nuorta kohden. Urheilukilpailuja, kilpailumatkoja ja leirejä ei katsota perustoiminnan hintaan kuuluviksi.

Perheiden yhdyshenkilönä toimii Keminmaan kunnan hyvinvointiohjaaja, johon perheet voivat olla yhteydessä halutessaan avustusta omille lapsille/nuorille. Perheen kanssa yhdessä katsotaan mahdollinen liikuntaharrastus hankkeessa mukana olevien liikuntaseurojen suomista mahdollisuuksista. Tieto avustuksen saaneesta lapsesta/nuoresta menee hyvinvointiohjaajan kautta yhdistyksen yhdyshenkilölle. Tämän perusteella jäsen- ja/tai kausimaksu maksetaan tapauskohtaisesti liikuntaharrastusta järjestävälle yhdistykselle.

Hankkeessa mukana olevat keminmaalaiset yhdistykset:

• Keminmaan Naisvoimistelijat ry
  • Keminmaan Pallo ry