Esiintymisen iloa ja mitalisadetta Keminmaassa

1.5.2021

Vaikka koronavirus on laittanut paljon urheiluseurojen toimintaa jäihin, Keminmaassa toimintaa pyritään tekemään näkyväksi virtuaalisen kevätnäytöksen avulla. Keminmaan Naisvoimistelijat tallensivat lasten ja nuorten tänä vuonna harjoittelemat esitykset näytökseksi, joka julkaistaan vappuna.

Kevätnäytöksen kuvauksiin osallistui yhteensä 19 ryhmää, joissa esiintyy voimistelijoita aina 3-vuotiaasta nuoriin aikuisiin saakka. Lajeina näytöksessä nähdään tanssia, tanssillista voimistelua sekä telinevoimistelua ja akrobatiaa. Nuorimmille voimistelijoille jaettiin näytöksessä mitalit. Kuvaukset järjestettiin alueen koronaohjeistuksia noudattaen.

Keminmaan Naisvoimistelijoiden johtokunta näkee, että kevätnäytöksen toteuttaminen edes jossakin muodossa on tärkeää erityisissäkin olosuhteissa. Lapset ja nuoret ovat harjoitelleet ohjelmiaan ahkerasti. Johtokunnassa toivotaan, että virtuaalisen näytöksen avulla lasten ja nuorten huoltajat ja läheiset pääsevät näkemään, mitä jumppasaleilla on tänä vuonna opittu.

Jo keväällä 2020 Keminmaassa oli tarkoitus järjestää Pohjois-Suomen Stara-tapahtuma, joka on 7–12-vuotiaille tarkoitettu voimistelutapahtuma. Sekä Keminmaan Naisvoimistelijoiden kevätnäytös että Stara-tapahtuma peruttiin koronatilanteen vuoksi tänä keväänä toistamiseen. Myös seuran 70-vuotisjuhlanäytös on siirretty syksylle 2021. Tämänkin vuoksi oman virtuaalisen näytöksen avulla haluttiin tarjota voimistelijoille esiintymisen elämyksiä.

Poikkeuksellinen vuosi on tuonut urheiluseuralle paljon lisää ajateltavaa ja järjesteltävää, jotta toimintaa on voitu jatkaa turvallisesti. Lasten ja nuorten ryhmät ovat saaneet jatkaa harjoittelua läpi vuoden, mutta esimerkiksi käsihygieniaan ja välineiden puhtauteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Aikuisten ryhmät ovat olleet tauolla paikallisten koronarajoitusten mukaisesti. Keminmaan naisvoimistelijoissa toivotaan, että tuleva kausi saataisiin voimistella hieman tavallisemmissa olosuhteissa.