Lasten toiminnasta / Voimistelukoulu

Tervetuloa Voimistelukouluun!

Voimistelukoulu ja laadukas lasten voimistelu - lapsilähtöistä liikuntaa

Voimistelukoulun sateenvarjon alle kuuluu kaikki alle 12-vuotiaiden toiminta. Voimistelukoulussa lapsi on keskiössä: toiminta on lapsilähtöistä - perustaitojen opettelu tapahtuu leikkien ja lapsenomaisten harjoitteiden kautta. Lasten innostuminen ja onnistumisen kokemukset ovat tärkeässä roolissa.

Laadukas lasten voimistelu on toiminnan ytimessä. Laadukkaassa Voimistelukoulu-toiminnassa keskiössä on ILO eli Innostus, Laatu ja Onnistumiset yhdessä.

Tavoitteena on saada lapsi tunnistamaan omat vahvuutensa, innostumaan liikunnasta, löytämään oman tapansa liikkua. Voimistelukoulun jälkeen nuori valitsee oman polkunsa liikkujana voimistelun, tanssin tai muun lajin parissa. Tavoitteena on liikunnallinen elämäntapa.

Seuramme tarjoaa monipuolisesti liikuntaa perheen pienimmille ja alakouluikäisille lapsille.
Tutustu tuntikuvauksiin ja löydä itselle mieluisin liikuntamuoto.

Tukimateriaali ja tapahtumat osana toimintaa

Voimistelupassit tukevat oppimista ja motivoivat voimistelijaa
Osalla lasten ryhmistä on käytössä voimistelupassit. Niiden avulla lapsi voi seurata omaa oppimistaan, innostua uusien taitojen oppimisesta sekä saada positiivista palautetta passista löytyvän vahvuustodistuksen kautta. Passit ovat myös tärkeä työkalu ohjaajille, kun he suunnittelevat tulevan kauden sisältöä.

Stara-tapahtuma tarjoaa elämyksiä ja kokemuksia voimistelun parissa
Seuramme lasten ryhmät osallistuvat vuosittain Pohjois-Suomen Stara-tapahtumaan. Stara on 7-12-vuotiaille suunnattu hyvän mielen tapahtuma, jossa kaikki pääsevät esiintymään. Kaikki osanottajat saavat osallistumisesta Stara-mitalin.

Lisätietoa Voimistelukoulu-konseptista

Voimistelukoulu on laadukkaan lasten voimistelun tunnusmerkki.
Lue lisää Voimistelukoulusta Voimisteluliiton nettisivuilta.

"Voimistelukoulu kattaa kaiken alle 12-vuotiaiden lasten harrastetoiminnan sekä lajien lapsuusvaiheen toiminnan voimisteluseuroissa. Voimistelukoulu pohjautuu motoristen perustaitojen sekä voimistelun alkeistaitojen oppimiseen innostavassa ja turvallisessa ympäristössä asiantuntevan ohjaajan opastuksella!"

Voimisteluliitto

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.