Suomi100 - Hyvä Suomi!

Kiitos jumppavuodesta ja näytösviikonlopusta!

Reilusti yli tuhat ihmistä sai nauttia
voimistelun ilosta ja esiintymisen riemusta.
Yhdessä!
Hyvä Suomi!

Seuramme on merkittävä tekijä ja liikuttaja Keminmaassa. Omaamme pitkät perinteet esittävässä voimistelussa ja olemme vuosikymmenien ajan järjestäneet näytöksiä. Naisvoimistelulla on yli 120-vuotinen historia Suomessa, joten voimistelu on oiva keino juhlistaa Suomen satavuotista taivalta.

Lisätietoa näytösviikonlopusta ja hankeestamme

Suomi 100

Olemme osa valtakunnallista Suomi100-ohjelmaa
Hankkeellemme on myönnetty Lapin Liitolta tukea
Hankkeemme sivut Suomi100-sivustolla

Sisältö

Toukokuussa 2017 järjestämme juhlanäytösviikonlopun Keminmaan Vallenius-salissa. Näytöskokonaisuus Hyvä Suomi! – Voimistelun juhlaa koostuu erilaisista Suomen historiaan ja suomalaisuuteen liittyvistä voimisteluesityksistä ja muusta ohjelmasta. Tapahtumapaikkana Keminmaan Vallenius-sali (Rovaniementie 31, 94400 Keminmaa).

Lauantaina 6.5. järjestämme kutsuvierasnäytöksen, johon kutsumme henkilöitä ja tahoja, jotka tekevät tärkeää työtä alueellamme. Yhtenä tärkeänä osana on keminmaalaisen kansalaistoiminnan juhlistaminen yhdessä. Tulemme myös kutsumaan näytökseen yhteistyökumppaneitamme ja seuramme entisiä aktiiveja.

Sunnuntaina 7.5 pidämme kaksi pääsylipullista iltapäivänäytöstä voimistelun ystäville – ystäville kuten sinulle! Tervetuloa!

Hankkeemme eteneminen

Hankkeen ideointi aloitettiin toukokuussa 2016, kun kasasimme seura-aktiiveista (nuorista, aikuisista ja ikääntyneistä) työryhmän, jonka tehtävänä on ideoida näytöskokonaisuuden ohjelma ja sisältö. Syksyllä 2016 etsimme yhteistyökumppaneita hankeelle ja lyömme lukkoon näytöksen ohjelmat/sisällön. Keväällä 2017 muun muassa harjoittelemme ohjelmia, teemme esiintymisasuja ja valmistelemme näytöstä

Tavoitteet ja vaikutukset

Yhtenä näytöksen tavoitteena on yhteistyö ja yhdessä tekeminen. Toivomme, että tämä projekti innostaa uusia tekijöitä seuraamme sekä vahvistaa yhteisöllisyyden tunnetta. Lisäksi toivomme sen synnyttävän uusia yhteistyökumppanuuksia seuramme ja eri tahojen välille.

Näytöksessä esiintyy noin 300 voimistelijaa sekä muutamia muun alan osaajia (laulajia, muusikkoja, näyttelijöitä). Esiintyjien ikähaitari on 3-80-v. ja he koostuvat tytöistä, pojista, naisista ja miehistä. Kolmelle näytökselle odotamme katsojia n. 1000, eli yhteensä tämä juhlanäytösviikonloppu liikuttaa, tavalla tai toisella, melkein 1300 ihmistä.

Hankkeen vastuuhenkilöt/vetäjät:

Eeva Laari                            Kaija Laari